Tuning w Polsce, co wolno, a czego nie wolno?

178Bo jak mówią wszyscy na zlotach nie wolno nic, czyli przepisy prawa nie nadążają za rynkiem, nie nadążają za samymi ludźmi, tak właściwie nie nadążają za niczym. Jak się okazuje samochody po prostu w Polsce nie podlegają prawie wcale tuningowi zewnętrznemu. Dlaczego tak się dzieje? Mianowicie mamy bardzo rygorystyczne potrzeby, tzn. nie my tylko urzędnicy. Dlatego co prawda możesz mieć zamontowane światełka, ale nie może dojść do sytuacji, w której widoczne jest źródło światła, a więc musisz mieć to wszystko zakryte. Co ciekawe taka interpretacja nie zawsze podoba się policjantom, którzy z uporem maniaka uwielbiają wystawiać mandaty. Dodatkowo nie możesz też zmieniać bryły samochodu, ponieważ wtedy stracisz homologację, a o własnym wyglądzie wybranych elementów możesz zapomnieć ponieważ po prostu nie ma możliwości, aby uzyskać na nie potem homologację. Innymi słowy pieniądze jeżeli musimy zainwestować w samochód lepiej zrobić to dokonując tuningu wewnętrznego np. silnika niż zewnętrznego – estetycznego.